سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فــــوتـــبــال ســــالـــــم

مروری بر بازی های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال

  در هفته پنجم لیگ برتر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به دنبال اولین برد خود در این فصل است.


هفته پنجم لیگ برتر فوتبال از فردا شب (چهارشنبه) آغاز می‌شود. این آخرین هفته‌ای است که مسابقات نیمه شب برگزار می‌شود و پس از آن به دلیل اردوی تیم ملی و بازی با اندونزی در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 لیگ تا 17 شهریور تعطیل خواهد بود. البته با توجه به تجربه خوب بازی در زیر نور و با حضور تماشاگران زیاد این رویه در آینده نیز ادامه پیدا می‌کند و باز‌ی‌ها در زیر نور ولی نه در نیمه شب برگزار خواهد شد. 

نگاهی به بازی های شب اول از هفته پنجم می‌اندازیم:
 
*ملوان انزلی – ذوب آهن اصفهان؛ نایب قهرمان آسیا برابر نایب قهرمان جام حذفی

بازی در انزلی برای هر تیمی سخت و دشوار است حتی اگر این تیم، ذوب آهن نایب قهرمان آسیا باشد. ملوان از حمایت تماشاگران پرشور و پرشمارش برخوردار است و شرایط آب و هوایی انزلی در این فصل از سال نیز می‌تواند برای بازیکنان حریف مشکل ساز شود. این تیم مانند فصل گذشته فوتبال روان و زیبایی ارایه می‌کند.
 ملوان نایب قهرمان جام حذفی فصل گذشته است، بنابراین انتظار می‌رود شاهد یک بازی تماشاگر پسند و جذاب از نظر فنی باشیم. فاصله ملوان و ذوب آهن فقط یک امتیاز است و ذوب آهن با 7 امتیاز در رده پنجم و دو پله بالاتر از ملوان قرار دارد. سه امتیاز برای هر دو تیم بسیار حساس و سرنوشت ساز است.
 
*مس کرمان- فجرسپاسی؛ مرفاوی محکوم به پیروزی
 
 مس در رده هفدهم جدول است و از 4 دیدار گذشته فقط یک امتیاز کسب کرده بنابراین صمد مرفاوی خودش را روی لبه تیغ می‌بیند و اگر می‌خواهد اعاده حیثیت کند باید فجر سپاسی را شکست دهد. وضعیت فجر نیز مساعد نیست اما شاید از این تیم کم هزینه با بازیکنان جوان بیش از این انتظار نرود ولی مدیران مس و مرفاوی در ابتدای فصل از کسب آسیا سخن گفته‌اند. مس برای برد به میدان می‌رود ولی به نظر می‌رسد فجرسپاسی به یک امتیاز هم راضی است.
 
*شاهین بوشهر – صبای قم؛ بارسلونا در بوشهر
 
شاهین بوشهر با 5 امتیاز در رده دهم جدول است اما صبای قم فراتر از تصور بوده‌ است. صبا که به عقیده عبدالله ویسی سرمربی تیم باید آن را بارسلونای ایران خواند با مشتی جوان گمنام و با انگیزه بالاتر از تمامی ستاره‌ها قرار گرفته است. ویسی اگر بتواند در بوشهر صدرنشینی تیمش را حفظ کند کار بزرگی کرده اما خود او هم می‌داند برابر تماشاگران دو آتشه بوشهر کار دشواری خواهد داشت.
 
*سپاهان اصفهان – نفت تهران؛ نبرد با دو هدف متفاوت

سپاهان با وجود از دست دادن ستارگانش همچنان یکی از تیم‌های قدرتمند لیگ برتر محسوب می‌شود و بوناچیچ توانسته این تیم را بدون مهدی رحمتی، هادی عقیلی و خسرو حیدری در رده چهارم جدول نگه دارد و قطعا فردا شب نیز سه امتیاز بازی خانگی را می‌خواهد. نفت تهران البته تیمی است که در این فصل متحول شده و هجومی بازی می‌کند اما حسین فرکی اگر بخواهد و اراده کند می‌تواند یک امتیاز را به راحتی بگیرد. باید دید فرکی به هدفش می‌رسد یا لوکا بوناچیچ تماشاگران سپاهان را راضی به خانه می‌فرستد.
 
* سایپا – داماش گیلان

 دو تیم با هدف قهرمانی پا به مسابقات لیگ برتر گذاشتند اما اکنون در رده دوازدهم و سیزدهم جدول همسایه یکدیگرند. داماش فقط به لطف گل خورده کمتر یک پله بالاتر از سایپا قرار گرفته است. دینورزاده اگر نتواند در کرج امتیاز بگیرد شاید اولین مربی لیگ یازدهم باشد که شغلش را از دست بدهد اما مجید صالح وضعیت بهتری دارد.
صالح که از بازیکنانش خواسته بود قهرمانی سایپا را باور داشته باشند می‌داند که باید از این بازی خانگی سربلند بیرون بیاید وگرنه شرایط تیمش دشوارتر خواهد شد. نبرد این دو تیم پولدار دیدنی خواهد بود، نبردی که قرار است با شعار "پهلوانان نمی‌میرند" برگزار شود. این شعار به یاد چهلمین روز درگذشت روح الله داداشی بر روی پیراهن سایپا حک می‌شود.
 
*راه آهن – مس سرچشمه؛ یاران دایی برابر تیم آخر جدول
 
علی دایی اگرچه در ورزشگاه‌ها تشویق می‌شود و فریاد نام او نوعی سمبل اعتراض به نتایج ضعیف پرسپولیس است اما خودش هنوز نتوانسته با راه آهن موفق شود و فقط یک امتیاز بیشتر از پرسپولیس استیلی دارد و در رده چهاردهم است. به همین دلیل تیم دایی باید برابر تیم آخر جدول پیروز شود. با این حال مس سرچشمه هفته گذشته پرسپولیس را متوقف کرد و اگر احمد سنجری بتواند از دایی هم امتیاز بگیرد شاید زمینه ساز صعود پرسپولیس شود و باعث شود تیم استیلی در جدول لیگ بالاتر از تیم دایی در جدول قرار بگیرد با این حال شانس مس سرچشمه برای برد کمتر از راه آهن است مگر اینکه تساوی برابر پرسپولیس این تیم را متحول کرده باشد.
 
*پرسپولیس – نفت آبادان؛ سرخپوشان به دنبال اولین برد لیگ
 
سرخپوشان تهرانی اگر می‌خواهند از رده پانزدهم جدول جدا شوند و بیش از این شرمنده هوادارانشان نباشند باید نفت آبادان را در ورزشگاه آزادی به آتش بکشند و اولین برد خود را در لیگ یازدهم دشت کنند. اگر این اتفاق رخ ندهد با توجه به آنچه که در 4 بازی گذشته دیده‌ایم ممکن است باز هم حمید استیلی و حبیب کاشانی شعارهای ناخوشایندی از روی سکوها بشنوند به ویژه اینکه این مرتبه محمد مایلی کهن مدیرفنی پیشین تیم پرسپولیس نیز گفته اگر این تیم بدون سرمربی بود اکنون 9 امتیاز داشت.
نفت آبادان با وجود اینکه یک برد دارد و با 5 امتیاز رد رده نهم جدول است اما مشخص نیست چرا تماشاگران آبادانی از غلامحسین پیروانی ناراضی هستند و مدام علیه او شعار می‌دهند. دو تیم در یک چیز مشترک هستند اینکه برخی از تماشاگران از سرمربی تیم‌هایشان ناراضی هستند. باید دید پرسپولیس می‌تواند اولین برد خود را به دست آورد یا نفت آبادان با عبور از پرسپولیس از بحران خارج می‌شود. هر چه هست اینکه اگر پرسپولیس فردا شب پیروز نشود بیش از گذشته وارد بحران می‌شود و باید منتظر عکس‌العمل هوادارانش باشد.
 
*برنامه کامل بازی‌های هفته چهارم:
 
چهارشنبه 2 شهریور ساعت 22
 
ملوان انزلی – ذوب آهن اصفهان
 
شاهین بوشهر – صبای قم
 
مس کرمان – فجرسپاسی
 
سپاهان – نفت تهران
 
سایپا – داماش گیلان
 
راه اهن – مس سرچشمه
 
پرسپولیس – نفت آبادان ساعت 22:30
 
پنج‌شنبه 3 شهریور ساعت 22
 تراکتورسازی تبریز – شهرداری تبریز
 
فولاد خوزستان – استقلال ساعت 22:30

 



فال روزانه