سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فــــوتـــبــال ســــالـــــم

مورینیو خبرسازترین مربی سال

اخبار مربوط به لیونل مسی و باشگاه بارسلونا در سال گذشته برای سومین سال پیاپی در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفت.


نتایج یک پژوهش در دانشگاه ناوارای اسپانیا نشان داد که در یک سال گذشته بیشترین تعداد اخبار با عنوان بارسلونا و مسی در رسانه‌های مختلف کشورهای جهان منتشر شده است.

در این پژوهش لیونل مسی با به دست آوردن 23.7 امتیاز بالاتر از همتای پرتغالی خود کریستیانو رونالدو که 18.2 امتیاز داشت، خبرسازترین مرد فوتبال جهان شد.

در این پژوهش که توسط گروه ورزش و اقتصاد دانشگاه ناوارا صورت گرفت، باشگاه بارسلونا به لطف قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا بیشترین تعداد اخبار را به خود اختصاص داد. پژوهشگران این دانشگاه اسپانیایی برای کامل کردن و بالا بردن ارزش علمی پژوهش خود رسانه‌های بیش از 120 کشور جهان را مورد ارزیابی و آمار قرار دادند.

در میان ده چهره خبرساز سال غیر از مسی که در صدر قرار دارد، نام‌هایی مانند ژاوی، اینیستا و داوید ویا در میان ده نفر برتر قرار دارند. علاوه بر این پیکه، پدرو و آلوز هم در میان 20 نفر قرار گرفته‌اند.

در تیم پایتخت نشین رئال مادرید هم غیر از کریستیانو رونالدو نام‌هایی مانند کاسیاس، بنزما و اوزیل به چشم می‌خورد. در این پژوهش آمده است: این که از ده چهره برتر، نه نفر در اسپانیا قرار دارند فقط و فقط می‌تواند تحت تاثیر جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی و قهرمانی اسپانیا برای نخستین بار در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان باشد.

در این بررسی از لحاظ تعداد اخبار مربوط به باشگاه‌ها، باز هم کاتالانی‌ها گوی سبقت را از رقیب سنتی ربوده و با اختلافی هر چند اندک، ‌بالاتر ایستاده‌اند. بعد از این دو باشگاه هم منچستریونایتد که توانست به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کرده و درلیگ برتر هم قهرمان شود در مکان سوم ایستاد.

در بخش اخبار مربوط به مربیان اما داستان متفاوت است؛ البته کسی انتظار ندارد که سرمربی بارسلونا بتواند با مورینیو‌ی جنجالی که برای یک مصاحبه و کنفرانس معمولی او بیش از 90 خبرنگار حاضر می‌شوند، رقابت کند. در این زمینه ژوزه مورینیو با اختلاف زیادی نسبت به سایر مربیان (52.7 امتیاز) در صدر قرار دارد و الکس فرگوسن با (39.1) امتیاز دوم است. سرمربی بارسلونا هم با 30.7 امتیاز در رده‌ی سوم قرار گرفته است.



فال روزانه